Tornar Reservar
PDF
Castell Montesquiu - Centre Europeu

Història i Art al Castell de Montesquiu, una imponent obra medieval – 8/03/2026 – 8h

Una descoberta de la gran fortificació de Montesquiu a la vall del Riu Ter, entre els paisatges d'Osona i el Ripollès

Història i Art al Castell de Montesquiu, una imponent obra medieval – 8/03/2026 – 8h

Història i Art al Castell de Montesquiu, una imponent obra medieval – 8/03/2026 – 8h

Una descoberta de la gran fortificació de Montesquiu a la vall del Riu Ter, entre els paisatges d'Osona i el Ripollès
Excursions 1 Dia
Cultura i Arts Paisatges
Activitat oberta. No ets soci?
  • image description Dates del viatge

    Diumenge, 08 març 2026

  • image description Durada

    1 dia

  • image description Hora de sortida

    08:00

  • image description Transport

    Autocar

  • image description Preu

    36€

  • image description Ocupació

    Inscripcions obertes

  • image description Lloc de trobada

    Sortida en autocar de Muntaner 213, entre Diagonal i Londres, amb les parades habituals.

  • image description Què trobarem

    Una atractiva visita al Castell de Montesquiu, un dels exemples medievals més fascinants de Catalunya, àmpliament restaurat el segle passat.

Resum del viatge

Excursions 1 Dia | Programa Activitats Culturals

1 dia

Castell Montesquiu - Centre Europeu
Excursions 1 Dia | Programa Activitats Culturals | Activitat oberta.

Història i Art al Castell de Montesquiu, una imponent obra medieval – 8/03/2026 – 8h

Una descoberta de la gran fortificació de Montesquiu a la vall del Riu Ter, entre els paisatges d'Osona i el Ripollès

Una atractiva visita al Castell de Montesquiu, un dels exemples medievals més fascinants de Catalunya, àmpliament restaurat el segle passat.

Lloc de trobada:

Sortida en autocar de Muntaner 213, entre Diagonal i Londres, amb les parades habituals.

  • Dia de sortida

    Diumenge, 08 març 2026
  • Hora de sortida

    08:00
  • Transport

    Autocar
  • Preu socis

    36€
Destacats de l'Activitat
Itinerari
Horaris i Punt de Trobada
Preu
Condicions

Els Professors del Centre recomanem la visita a Montesquiu per …

  • Patrimoni històric: L’interior del castell ofereix una immersió fascinant en la vida de la noblesa i burgesia catalana.

  • Entorn natural: El parc de Montesquiu que l’envolta és un bonic mosaic de boscos de roures, alzines i pins, ideal per gaudir de la natura.

  • Paisatges únics: La seva ubicació estratègica entre Osona i el Ripollès ofereix vistes privilegiades del Prepirineu i de la vall del riu Ter.

Descripció:

Avui anirem a visitar el famós Castell de Montesquiu, situat a la zona de transició entre les comarques d’ Osona i el Ripollès. És una visita que combina història i natura d’una manera molt atractiva. Aquesta gran fortalesa, amb els seus orígens al segle IX, sorprèn pel seu bon estat de conservació i per l’elegància d’una arquitectura que ha evolucionat de baluard defensiu a residència senyorial.

L’interior del castell ofereix una immersió fascinant en la vida de la noblesa catalana a través de les seves estances. El parc natural que l’envolta és un mosaic de boscos de roures, alzines i pins, ideal per fer passejades  i gaudir de la natura. Cal destacar també  que la seva ubicació estratègica ofereix vistes privilegiades del Prepirineu i de la vall del riu Ter.

El Castell mostra una evolució des de l’època medieval fins al segle XX, destacant sobretot la seva etapa com a residència senyorial de la família Juncadella, amb boniques estances decorades amb mobiliari d’època, tapissos i pintures que reflecteixen el gust de la burgesia catalana del segle XIX i XX.

Desprès anirem a Vic,  a on tindrem temps lliure per descansar i dinar, i a la tarda farem una ruta cultural per la ciutat. Al capvespre retorn a Barcelona amb arribada prevista entre les 19 i 20h aprox.

Horaris i punts de trobada: Sortida en autocar de Barcelona amb les parades habituals:


  • Hora de sortida indicada: 1a parada: Muntaner 213 (Zona Diagonal-Muntaner, entre Av.Diagonal i Londres, vorera del Bar Velòdrom).
  • 5 minuts després, aprox.: 2a parada: València 266 (Parada de bus entre Passeig de Gràcia i Rambla de Catalunya, a prop del Metro L3-L4 i Renfe Passeig de Gràcia).
  • 10 minuts després, aprox.: 3a parada: València 460 (Zona Sagrada Família, a la parada del bus entre Marina i Lepant, a prop Metro L2-L5 Sagrada Família).
  • 15 minuts després, aprox.: 4a i darrera parada: Av.Meridiana 170. A la vorera del Bar Meridiana i carrer Muntanya i molt aprop del Metro L1-L2 i Renfe, EL CLOT.

Retorn: arribada a Barcelona, entre les 19 i 20h aprox. depenent del trànsit.

Detalls del preu
El preu inclou
  • Organització, explicacions i guiatge pels Professors del Centre Europeu.
  • Transport en autocar.
  • Assegurança bàsica d’accidents.

El preu NO inclou
  • Dinar lliure a Vic.
  • Entrada i visita al castell, uns 5 € aprox. Pagament al lloc en efectiu.

 

Mètode de Pagament

Pagaments: Per poder garantir la plaça, un cop confirmada una reserva, cal fer a continuació el pagament. No és possible guardar places d’excursions, sortides i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent. Un cop efectuada la inscripció i confirmada la mateixa, es procedirà a pagar l’import en un termini màxim de 4 dies. Es pot pagar online amb targeta (via l’enllaç rebut a la confirmació de reserva), també per transferència, o directament a les nostres oficines.

  • Pagament online amb VISA / MASTERCARD: Amb la inscripció online rebràs una confirmació de reserva amb un enllaç de pagament. Seràs re-dirigit a una pàgina segura de pagaments online de CaixaBank. Tingues la targeta i el telèfon mòbil preparats al teu costat. Recorda que es possible que el teu banc t’envií un Codi de Seguretat al teu mòbil per poder completar el pagament.
  • Pagaments per Transferència: Titular: Viatges Culturals Centre Europeu. Consulta el núm IBAN. Clica aquí: Pagaments per Banc
Assegurança de Viatge

Consulteu els apartats: InfoPràctica i Condicions Generals.

 

Condicions Generals

 

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • A les persones que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 7 dies abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins dels 7 dies anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, restaurants i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació que s’indicaran al programa corresponent.
  • Important: Totes les cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner al E-mail info@centroeuropeo.com. Els canvis o noves inscripcions s’han de sol.licitar unicament per la pàgina web, i no per E-mail.
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació