Descripció: Avui farem una excursió molt especial on descobrirem el Mas Miró. Aquest va ser el lloc que l’artista Joan Miró va utilitzar com a model per fer el seu famós quadre de La Masia, en l’etapa figurativa de l’artista, i que actualment s’exposa a la National Gallery de Washington.
El Mas Miró es troba als afores de Mont-roig del Camp, a les terres del Baix Camp de Tarragona. Aquest lloc va ser essencial per la seva obra i lloc d’inspiració del seu particular univers. Això ho demostra la frase que va deixar escrita: “Tota la meva obra és concebuda a Mont-roig.” Visitarem aquest especial indret que està format per una sèrie d’edificis on hi destaca la masia i la casa dels masovers. També el taller o estudi on Joan Miró es dedicava a la creació i al treball de la seva obra.
Visitant aquest Mas coneixerem millor la figura i l’obra de Miró, el seu complex llenguatge simbòlic basat en el vincle amb la terra, així com en l’interès pels objectes quotidians i per l’entorn natural. Després d’aquesta interessant visita anirem fins a Cambrils on deixarem temps lliure al Port de Pescadors, per poder dinar lliurement de picnic o en algun dels seus restaurants de peix i marisc. A la tarda veurem els bonics panorames marítims d’aquesta comarca a l’hora del capvespre i tornarem a Barcelona per l’autopista, amb arribada prevista cap a les 20h aprox.
NOTES:
- Al migdia, temps lliure al Port de Cambrils per dinar. Podeu reservar algun restaurant del port o portar picnic.
- Entrada al Mas Miró 8 €. (pagament insitu). La visita serà amb servei d’Àudio-Guia.