El Centre romandrà tancat durant agost. En cas d'alguna causa important contacteu per mail o al telèfon mòbil d'emergències. El Centro permanece cerrado durante agosto. En caso de algun asunto importante contactar por mail o por el teléfono movil de emergencias.

Tornar Reservar
PDF
Història de la Barcino romana

Dimarts Històrics: La Barcino romana (4) – 22/09/26 -17h

Interessant ruta urbana per descobrir el passat romà de la ciutat de Barcelona

Dimarts Històrics: La Barcino romana (4) – 22/09/26 -17h

Dimarts Històrics: La Barcino romana (4) – 22/09/26 -17h

Interessant ruta urbana per descobrir el passat romà de la ciutat de Barcelona
Visites Guiades i Museus
Cultura i Arts Història
Activitat Club Cultural. No ets soci?
  • image description Dates del viatge

    Dimarts, 22 setembre 2026

  • image description Durada

    Tarda-Vespre

  • image description Hora de sortida

    17:00

  • image description Transport

    A peu | Metro

  • image description Ocupació

    Inscripcions obertes

  • image description Lloc de trobada

    Inici: Metro Jaume I (L4) – Final: Plaça Catalunya

  • image description Què trobarem

    Ens endinsarem en els remots orígens de la ciutat de Barcelona, des de la seva fundació en temps d'August (s.I aC) fins a la caiguda en mans dels bàrbars (s.V dC).

Resum del viatge

Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals

Tarda-Vespre

Història de la Barcino romana
Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals | Activitat Club Cultural.

Dimarts Històrics: La Barcino romana (4) – 22/09/26 -17h

Interessant ruta urbana per descobrir el passat romà de la ciutat de Barcelona

Ens endinsarem en els remots orígens de la ciutat de Barcelona, des de la seva fundació en temps d'August (s.I aC) fins a la caiguda en mans dels bàrbars (s.V dC).

Lloc de trobada:

Inici: Metro Jaume I (L4) – Final: Plaça Catalunya

  • Dia de sortida

    Dimarts, 22 setembre 2026
  • Hora de sortida

    17:00
  • Transport

    A peu | Metro
  • Preu socis

    Gratuïta per socis
Destacats
Itinerari
Horaris i Punts de Trobada
Preu
Info Pràctica i Dades Tècniques
Qualitat Centre Europeu
Condicions

Una interessant sortida d’història en què:

  1. Descobrirem els vestigis que hem conservat de l’antiga Barcino.
  2. Explicarem com es vivia en una ciutat romana com Barcino.
  3. Relatarem els principals episodis històrics que visqué Barcino.

 

La Barcino romana

Programa: “Dimarts Històrics”

Els “Dimarts Històrics” són una activitat del Centre Europeu plantejada en el format de Cicle Cultural per aprofundir en el passat de Barcelona tot passejant pels seus carrers. Més enllà dels grans vestigis i obres artístiques, l’objectiu d’aquestes sortides és conèixer els episodis més importants d’una ciutat amb més de 2000 anys d’història. Així, mirarem de rescatar de l’oblit aquells fets i personatges que ens precediren situant-los en els seus escenaris, llocs que sota la fressa quotidiana en conserven la memòria. Us convidem a acompanyar-nos en aquest viatge pel temps i gaudir de la fabulosa història de Barcelona!


Cicle Dimarts Històrics: Part 1: La Barcino romana

La primera sortida està dedicada als orígens de la ciutat, la Barcino romana, des de la seva fundació per August (s.I aC) fins a la caiguda en mans dels bàrbars (s.V dC). Tractarem de les raons que dugueren a l’establiment d’una colònia sobre al Mont Tàber i com va evolucionar el seu rol a nivell regional. Transitarem des de la Via Augusta –entre vil·les i camps, fora muralles– resseguint la necròpolis on s’enterraven els seus habitants. Travessarem les muralles per la Porta Praetoria, on arribava l’aqüeducte que subministrava l’aigua a Barcino. Visitarem el fòrum, l’espai de poder de la ciutat romana, i el temple que el presidia. Parlarem d’aquells primers barcinonenses, de les seves cases i forma de vida. Finalment, recorrerem les imponents muralles baix-imperials, que malgrat el seu gruix no pogueren aturar l’esfondrament del món romà.

Inici: Metro Jaume I (L4) – Final: Plaça Catalunya

Detalls del preu
El preu inclou
  • Organització, Explicacions i Guiatge pels Professors del Centre Europeu.
  • Sortida gratuïta pels membres del Club Cultural Centre Europeu.
  • Aquesta activitat és exclusiva pels membres del Club Cultural. Et convidem a participar-hi i fer-te soci/sòcia. En aquest enllaç pots trobar més info.

El preu NO inclou
  • Lloguer de radioguies: 3 € – Import que els guies recolliran al lloc.
  • Auriculars: 1 € – Es recomana dur els propis per no haver de comprar-los.
Mètode de Pagament

Pagaments: Per poder garantir la plaça, un cop confirmada una reserva, cal fer a continuació el pagament. No és possible guardar places d’excursions, sortides i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent. Un cop efectuada la inscripció i confirmada la mateixa, es procedirà a pagar l’import en un termini màxim de 4 dies. Es pot pagar online amb targeta (via l’enllaç rebut a la confirmació de reserva), també per transferència, o directament a les nostres oficines.

  • Pagament online amb VISA / MASTERCARD: Amb la inscripció online rebràs una confirmació de reserva amb un enllaç de pagament. Seràs re-dirigit a una pàgina segura de pagaments online de CaixaBank. Tingues la targeta i el telèfon mòbil preparats al teu costat. Recorda que es possible que el teu banc t’envií un Codi de Seguretat al teu mòbil per poder completar el pagament.
  • Pagaments per Transferència: Titular: Viatges Culturals Centre Europeu. Consulta el núm IBAN. Clica aquí: Pagaments per Banc
Assegurança de Viatge

Consulteu els apartats: InfoPràctica i Condicions Generals.

 

Servei de radioguies

Per fer més còmode la sortida i seguint els nous ordenaments i consells municipals que afecten les visites turístiques en grup pel centre històric, utilitzarem receptors i auriculars de lloguer. Aquests aparells els portaran els Professors i Guies el mateix dia de la visita. El seu ús serà obligatori per poder efectuar la sortida.

  • Lloguer de radioguies: 3 € – Import que els Professors i Guies recolliran al lloc.
  • Auriculars: 1 € – Es recomana dur els propis per no haver de comprar-los.

INFO PRACTICA i NORMATIVES PER A TOTS ELS VIATGES, SORTIDES i EXCURSIONS

 

La inscripció implica la plena acceptació de tots els apartats del programa i les normes i informacions pràctiques. Consulta les normatives. Clica aquí: Normatives i Informacions Pràctiques. En especial destacar:

 

  • Documentació: A tots els viatges i excursions cal portar sempre el DNI i/o el Passaport, no caducats.  També recomanem portar en els viatges per Europa, la Targeta Sanitària Europea.

 

  • Puntualitat: Per respecte a tots els participants, es demana la màxima puntualitat i es recomana presentar-se als punts de sortida almenys 10-15 minuts abans de l’hora indicada. A Barcelona els autocars no poden esperar a les persones que es retardin ni aturar-se en aquests llocs a causa del trànsit i la situació de les parades.

 

  • Aptitud Física-PMR: Els nostres viatges culturals i excursions, són sortides actives que inclouen passejades i caminades a peu. No són adequades per a PMR, persones amb mobilitat reduïda i dificultats per caminar, o persones que necessiten una atenció individualitzada.

 

  • Vestuari i calçat: cal portar sempre un vestuari còmode i adient, i sobretot un calçat protector i antilliscant. En les caminades i sortides de Natura i Senderisme cal llegir el programa on hi consten les dades tècniques i el vestuari i material necessari.

 

  • Entrades opcionals: En els viatges i excursions culturals del Centre Europeu no hi han excursions facultatives. Tots els desplaçaments en el nostre autocar son sempre inclosos en el preu. Algunes entrades a museus, castells, funiculars, trens, vaixells, … etc. són opcionals i es paguen directament al lloc de visita ja que la seva realització pot dependre de les condicions meteorològiques o d’altres circumstàncies imprevisibles, i així es vol donar la màxima llibertat als participants. En general son imports molt petits  i sempre procurem gestionar, si es possible, descomptes i preus reduïts de grup.

 

  • Climatologia: Els viatges i excursions es realitzen sempre amb els horaris indicats i segons el programa oficial previst, independentment de les condicions climatològiques dels dies anteriors o del moment de la sortida. L’experiència de molts anys ens indica que encara que en el moment de la sortida a Barcelona plogui o les condicions meteorològiques siguin adverses, aquestes poden ser totalment diferents en el lloc de visita. I en el supòsit que aquestes condicions no milloressin, sempre es recorre a activitats alternatives. En qualsevol cas, si un viatge o sortida tingués alguna modificació o canvi per alguna causa imprevista o excepcional, ens posaríem en contacte per telèfon, SMS o E-mail el més aviat possible.

 

  • Modificacions: L’organització pot variar les rutes i els itineraris i visites, els hotels i els medis de transport previstos en un viatge o excursió (autocars, trens, avions, vaixells, … ), si causes excepcionals i justificades per raons de seguretat, vagues, avaries, situacions meteorològiques adverses, … i altres casos similars així ho exigeixen i sempre en benefici dels participants a fi de poder realitzar les visites i activitats previstes en un viatge o sortida, sense dret a cap devolució o indemnització pels canvis efectuats.

 

  • Reunions Informatives: Tots els dimarts i dijous a les 19 h fem una sessió informativa per explicar les activitats, sortides i viatges a les persones noves – Provença 281 (junt Pau Claris) – <M> L3-L5 Diagonal – FGC Provença. Places limitades. Recomanem reservar.

 

  • Contactes: Al mail info@centroeuropeo.com o telefonar al:  93.430.99.79  /  687.560.502

 


ASSEGURANCES: 

 

  • Excursions i sortides 1 dia: Les excursions, sortides, passejades i visites culturals per Barcelona d’un 1 dia no inclouen assegurança de viatge. A Catalunya, en cas d’accident el protocol d’actuació dels guies és l’avís al 112, on el personal d’emergències es farà càrrec de la persona accidentada, amb l’assistència bàsica d’accidents, i aquesta serà derivada al sistema públic de salut.

  • Viatges de varis dies: En tots els nostres viatges de més d’un dia, hem inclòs en el preu una assegurança de viatge que cobreix l’assistència hospitalària de malalties, caigudes i altres possibles incidències produïdes durant un viatge, pel nostre país i l’estranger,  i per tant no cal tenir cap preocupació al respecte. A part d’això, recomanem també tenir la TSE, Targeta Sanitària Europea. L’assegurança de viatge no inclou les possibles despeses de cancel·lació produïdes abans del viatge. Recomanem contractar l’assegurança extra de cancel·lació per evitar problemes en cas de malalties familiars, accidents personals, caigudes o altres possibles incidències produïdes en el periode anterior a la sortida d’un viatge.

QUALITAT CENTRE EUROPEU

 

Participar amb el Centre Europeu és gaudir de Viatges…

 

  1. Ben planificats i organitzats, on es combinen atractives visites i passejades amb temps lliure on els participants gaudeixen al seu aire.
  2. Amb experiències úniques centrades en la divulgació del Patrimoni Cultural i Natural i sempre acompanyats per Guies i Professors de parla catalana.
  3. Sovint també comptem amb Guies Locals experts i especialitzats en temes d’art, història i natura.
  4. Seleccionem Hotels de qualitat, confortables i cèntrics, que ens permeten realitzar el Programa còmodament.
  5. Fomentem un agradable ambient d’Amistat i Cultura entre tots els participants, on ningú se sent sol o aïllat.
  6. Participen persones d’arreu i t’agradaran si ets una persona activa i oberta.

 

Descobreix perquè els Viatges del Centre són únics aquí: (Sobre els Viatges) i troba resposta a la majoria de preguntes freqüents aquí: FAQ’s

Condicions Generals

 

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • A les persones que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 7 dies abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins dels 7 dies anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, restaurants i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació que s’indicaran al programa corresponent.
  • Important: Totes les cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner al E-mail info@centroeuropeo.com. Els canvis o noves inscripcions s’han de sol.licitar unicament per la pàgina web, i no per E-mail.
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació