Descripció de l’activitat:
El Reial Monestir de Santa Maria de Pedralbes és una de les joies del gòtic barceloní. Fundat al segle XIV per la reina Elisenda de Montcada, va ser habitat per monges clarisses i construït seguint el model dels monestirs gòtics de l’època. Entre les seves estances, podrem descobrir el seu harmoniós claustre de tres plantes i el seu hort medieval.
També veurem la magnífica capella de Sant Miquel, amb pintures d’estil gòtic italià, un exemple únic conservat in situ. De la mateixa manera, el monestir conserva altres estances importants per a la vida monàstica: el refectori, la sala capitular, les cel·les, l’antic dormitori (que és avui una sala d’exposicions)… En definitiva, una visita completa per conèixer un conjunt arquitectònic excepcional de la mà dels nostres guies que no et pots perdre si vols aprofundir en la història de Barcelona i el seu patrimoni històric-artístic.
Aquesta activitat s’emmarca dins de la Secció Museus i Monuments, que se centra en la visita a exposicions temporals, espais inusuals i col·leccions desconegudes, sempre de la mà dels guies del Centre Europeu.