Tornar Reservar
PDF
Arc de Triomf - Centre Europeu

Dimarts històrics: La Barcelona de l’Exposició Universal de 1888 – 17/02/2026 – 10h

El primer gran esdeveniment internacional organitzat per Barcelona

Dimarts històrics: La Barcelona de l’Exposició Universal de 1888 – 17/02/2026 – 10h

Dimarts històrics: La Barcelona de l’Exposició Universal de 1888 – 17/02/2026 – 10h

El primer gran esdeveniment internacional organitzat per Barcelona
Visites Guiades i Museus
Història
Activitat oberta. No ets soci?
  • image description Dates del viatge

    Dimarts, 17 febrer 2026

  • image description Durada

    Tarda-Vespre

  • image description Hora de sortida

    10:00

  • image description Transport

    Metro | A peu

  • image description Idioma

    Català

  • image description Ocupació

    Inscripcions obertes

  • image description Lloc de trobada

    Inici a l’Arc del Triomf (L1), just a sota el monument. 

  • image description Què trobarem

    Una interessant sortida històrica en què parlarem de l’Exposició Universal de 1888 i dels edificis i monuments que s’erigiren a Barcelona en motiu de l’esdeveniment.

Resum del viatge

Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals

Tarda-Vespre

Arc de Triomf - Centre Europeu
Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals | Activitat oberta.

Dimarts històrics: La Barcelona de l’Exposició Universal de 1888 – 17/02/2026 – 10h

El primer gran esdeveniment internacional organitzat per Barcelona

Una interessant sortida històrica en què parlarem de l’Exposició Universal de 1888 i dels edificis i monuments que s’erigiren a Barcelona en motiu de l’esdeveniment.

Lloc de trobada:

Inici a l’Arc del Triomf (L1), just a sota el monument. 

  • Dia de sortida

    Dimarts, 17 febrer 2026
  • Hora de sortida

    10:00
  • Transport

    Metro | A peu
  • Preu socis

    Gratuïta per socis
Destacats de l'Activitat
Itinerari
Horaris i Punt de Trobada
Preu
Dades tècniques
Condicions

Una interessant sortida d’història en què…

  1. Distingirem les diverses fases històriques de la Ciutadella de Barcelona
  2. Explicarem què va ser l’Exposició Universal de Barcelona de 1888
  3. Veurem els principals edificis i monuments que conservem dels temps de l’esdeveniment

Dades importants: Servei de radioguies:

Per fer més còmode la sortida i seguint els nous ordenaments i consells municipals que afecten les visites turístiques en grup pel centre històric, utilitzarem receptors i auriculars de lloguer. Aquests aparells els portaran els Professors i Guies el mateix dia de la visita. El seu ús serà obligatori per poder efectuar la sortida.

  • Lloguer de radioguies: 3€ – Import que els Professors i Guies recolliran al lloc.
  • Auriculars: 1€ – Es recomana dur els propis per no haver de comprar-los

 

Programa: “Dimarts Històrics”

Els “Dimarts Històrics” són una activitat del Centre Europeu plantejada en el format de Cicle Cultural per aprofundir en el passat de Barcelona tot passejant pels seus carrers. Més enllà dels grans vestigis i obres artístiques, l’objectiu d’aquestes sortides és conèixer els episodis més importants d’una ciutat amb més de 2000 anys d’història. Així, mirarem de rescatar de l’oblit aquells fets i personatges que ens precediren situant-los en els seus escenaris, llocs que sota la fressa quotidiana en conserven la memòria. Us convidem a acompanyar-nos en aquest viatge pel temps i gaudir de la fabulosa història de Barcelona!


Cicle Dimarts Històrics: Part 3: la Barcelona de l’Exposició Universal de 1888 

L’any 1869 s’inicia l’enderrocament de l’odiada Ciutadella, bastida pels borbònics per mantenir sotmesa Barcelona. Un cop desmantellada la fortificació s’emprèn un ampli projecte urbanístic entorn al recinte, que l’arquitecte Josep Fontseré reconverteix en un gran parc enjardinat (1872). Anys després, en un moment d’estabilitat política i de sintonia entre la burgesia catalana i la Reina Regent Maria Cristina, se celebra a Barcelona l’Exposició Universal de 1888, que tindrà com a escenari el recinte de la Ciutadella i que comportarà la construcció de grans edificis i monuments. De tot plegat en parlarem tot passejant per l’espai que acollí el primer gran esdeveniment internacional organitzat per la nostra ciutat.

 

Inici: Arc del Triomf (L1), just a sota del monument

Final: Parc de la Ciutadella

 

Detalls del preu
El preu inclou
  • Explicacions i acompanyament del guia del Centre Europeu.
  • Sortida gratuïta pels membres del Club Cultural Centre Europeu.

El preu NO inclou
  • Lloguer de radioguies: 3 € – Import que els guies recolliran al lloc en efectiu.
  • Auriculars: 1 € – Es recomana dur els propis per no haver de comprar-los.
Mètode de Pagament

Pagaments: Per poder garantir la plaça, un cop confirmada una reserva, cal fer a continuació el pagament. No és possible guardar places d’excursions, sortides i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent. Un cop efectuada la inscripció i confirmada la mateixa, es procedirà a pagar l’import en un termini màxim de 4 dies. Es pot pagar online amb targeta (via l’enllaç rebut a la confirmació de reserva), també per transferència, o directament a les nostres oficines.

  • Pagament online amb VISA / MASTERCARD: Amb la inscripció online rebràs una confirmació de reserva amb un enllaç de pagament. Seràs re-dirigit a una pàgina segura de pagaments online de CaixaBank. Tingues la targeta i el telèfon mòbil preparats al teu costat. Recorda que es possible que el teu banc t’envií un Codi de Seguretat al teu mòbil per poder completar el pagament.
  • Pagaments per Transferència: Titular: Viatges Culturals Centre Europeu. Consulta el núm IBAN. Clica aquí: Pagaments per Banc
Assegurança de Viatge

Consulteu els apartats: InfoPràctica i Condicions Generals.

 

Participar amb el Centre Europeu és gaudir de Viatges…

  1. Ben planificats i acuradament organitzats, on es combinen atractives visites i passejades amb temps lliure on els participants gaudeixen al seu aire.
  2. Apassionats de la divulgació del Patrimoni Cultural i Natural i sempre acompanyats per un mínim de dos Professors de parla catalana.
  3. Sovint també comptem amb Guies Locals experts i especialitzats en temes d’art, història i natura.
  4. Seleccionem Hotels de qualitat, confortables i cèntrics, que ens permeten realitzar el Programa còmodament.
  5. Fomentem un agradable ambient d’Amistat i Cultura entre tots els participants, on ningú se sent sol o aïllat.
  6. Participen persones d’arreu de Catalunya i t’agradaran si ets una persona activa i oberta.

Descobreix perquè som líders en qualitat i organització de Viatges Culturals per Europa en aquest enllaç

Condicions Generals

 

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • A les persones que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 7 dies abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins dels 7 dies anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, restaurants i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació que s’indicaran al programa corresponent.
  • Important: Totes les cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner al E-mail info@centroeuropeo.com. Els canvis o noves inscripcions s’han de sol.licitar unicament per la pàgina web, i no per E-mail.
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació