Tornar Reservar
PDF
clot

El Clot, història i curiositats del barri – 17/11/24 – 10h

Passejada cultural pel Districte de Sant Martí i el Parc del Clot

El Clot, història i curiositats del barri – 17/11/24 – 10h

El Clot, història i curiositats del barri – 17/11/24 – 10h

Passejada cultural pel Districte de Sant Martí i el Parc del Clot
Activitats i Visites
Cultura i Arts Història
Activitat Club Cultural. No ets soci?
  • Aquesta activitat es troba en curs o ja s'ha realitzat. Consulta les properes activitats disponibles al programa AQUÍ.

Resum del viatge

Activitats i Visites | Programa Activitats Culturals

Matinal

clot
Activitats i Visites | Programa Activitats Culturals | Activitat Club Cultural.

El Clot, història i curiositats del barri – 17/11/24 – 10h

Passejada cultural pel Districte de Sant Martí i el Parc del Clot

Aquesta activitat es troba en curs o ja s'ha realitzat. Consulta les properes activitats disponibles al programa AQUÍ.
Destacats de l'Activitat
Itinerari
Preu
Horaris i Punt de Trobada
Condicions

T’agradarà aquesta activitat per…

  1. Descobrir la història del barri del Clot.
  2. Fer un passeig per un barri que ha conservat la seva personalitat de poble.
  3. Veure els edificis i espais més interessants del barri, com les seves cases de planta i pis, el Parc amb les restes de l’antiga fàbrica i estació, l’ajuntament del distrite…

Dades importants: Cal pagar al lloc 2 € en efectiu pel lloguer de Radioguies. Porteu els vostres auriculars de casa, sinó en podreu adquirir per 1€. No et descuidis de revisar la resta de pestanyes.

 

 

Des dels inicis del Centre Europeu de Barcelona, hem estat pioners a fer sortides pels diversos barris de la ciutat de Barcelona. Hem posat en valor la història i el patrimoni de tots els espais, carrers i places d’una ciutat molt diversa i interessant.
Aquest cicle de visites les oferim els diumenges o dijous al matí i van acompanyades pel nostre guia expert en història, l’Oleguer Biete.
Ens centrem en els petits barris, per veure en detall els seus elements més interessants i expliquem a fons la seva història.


Descripció: El barri del Clot és ple d’història i memòria, ja que es tracta d’un dels nuclis més antics del Districte de Sant Martí. Abans d’annexionar-se a Barcelona, era un territori amb un fort caràcter rural, ric en horts i molins que es disposaven a prop del Rec Comtal. Això es va mantenir fins al segle XIX, quan s’hi van instal·lar les primeres farineres, seguides per indústries tèxtils, adoberies, bòbiles, etc. i la població va anar creixent ràpidament, moment en el qual es decideix també fer un Ajuntament al centre de la població.

Durant el nostre recorregut anirem descobrint el patrimoni que ens queda d’aquest passat i com ha anat evolucionant fins al dia d’avui, mentre caminem entre els carrers del barri. Podrem veure les cases de planta baixa i pis construïdes per als treballadors i menestrals, la plaça del mercat, el parc del Clot amb restes del passat industrial i ferroviari … etc

NOTES:

  • Lloguer de radioguies 2 € (Import que els guies recolliran al lloc.)
barri clot
Detalls del preu
El preu inclou
  • Organització, Explicacions i Guiatge pels Professors del Centre Europeu.
  • Assegurança d’Accidents i Assistència Sanitària Bàsica.
  • Sortida gratuïta pels membres del Club Cultural Centre Europeu.

El preu NO inclou
  • Lloguer de radioguies: 2 € (Import que els guies recolliran al lloc.)
  • Auriculars: 1 € (Es recomana dur els propis per no haver de comprar-los.)
Mètode de Pagament

Pagaments: Per poder garantir la plaça, un cop confirmada la reserva, cal fer a continuació el pagament corresponent de l’excursió o sortida o la bestreta d’un viatge. No és possible guardar places d’excursions i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent. Es pot pagar online amb targeta, també per transferència bancària, o directament a les nostres oficines.

  • Excursions d’1 dia en autocar: un cop efectuada la inscripció i confirmada la mateixa, es procedirà, tot seguit, a pagar la totalitat de l’import de l’excursió en un termini màxim de 4 dies. Aquest import haurà d’estar sempre pagat abans de la sortida.

Es pot pagar online amb targeta via l’enllaç de pagament a la confirmació de reserva, també per transferència bancària, o directament a les nostres oficines.

  • Pagament online amb VISA / MASTERCARD: Amb la inscripció online rebràs una confirmació de reserva amb un enllaç de pagament segur. Seràs re-dirigit a una pàgina segura de pagaments online de CaixaBank. Tingues la targeta i el telèfon mòbil preparats al teu costat. Recorda que es possible que el teu banc t’envií un Codi de Seguretat al teu mòbil per poder completar el pagament.
  • Pagaments per Transferència: Consulta els números IBAN. Clica aquí: Pagaments per Banc
  • Nota: Les bestretes (paga i senyal) de reserva dels viatges no son reemborsables. Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives. Clica aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

Assegurança de Viatge

  • Assistència Bàsica d’Accidents: Les excursions d’un 1 dia no inclouen assegurança de viatge. A Catalunya, en cas d’accident el protocol d’actuació dels guies és l’avís al 112, on el personal d’emergències es farà càrrec de la persona accidentada, i aquesta serà derivada al sistema de salut públic.  

Punt de Trobada: El Clot, Metro L1 i L2 i Renfe, sortida Aragó/Meridiana (davant Xurreria i Bar Clot)

Condicions Generals

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • Socis: A les persones sòcies que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 72 hores abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins de les 72 h anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació.
  • No Socis: El pagament NO es reemborsable ni es guarda, excepte en el cas d’una urgència mèdica (cal presentar informe mèdic oficial o certificat d’ingrès hospitalari) i llavors es guardarà l’import en les mateixes condicions que els Socis.
  • Important: Tots els canvis i cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner a info@centroeuropeo.com. 
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació