Tornar Reservar
PDF

Tuixent i les Trementinaires, als peus del Pedraforca i la Serra del Cadí – 01/06/25 – 8h

Veurem els atractius paisatges del Berguedà i l'Alt Urgell amb els típics pobles de Gósol, Josa del Cadí i Tuixent

Tuixent i les Trementinaires, als peus del Pedraforca i la Serra del Cadí – 01/06/25 – 8h

Tuixent i les Trementinaires, als peus del Pedraforca i la Serra del Cadí – 01/06/25 – 8h

Veurem els atractius paisatges del Berguedà i l'Alt Urgell amb els típics pobles de Gósol, Josa del Cadí i Tuixent
Excursions 1 Dia
Jardins Paisatges
Activitat Club Cultural. No ets soci?
  • image description Dates del viatge

    Diumenge, 01 juny 2025

  • image description Durada

    1 dia

  • image description Hora de sortida

    08:00

  • image description Transport

    Autocar

  • image description Preu

    34€

  • image description Ocupació

    Inscripcions obertes

  • image description Lloc de trobada

    Sortida en autocar des de Muntaner-Diagonal amb les parades habituals.

  • image description Què trobarem

    Anirem a Tuixent a conèixer l’interessant món de les Trementinaires. I estarem als peus del pedraforca i el Cadí visitant els pobles de Josa i Gósol.

Resum del viatge

Excursions 1 Dia | Programa Activitats Culturals

1 dia

Excursions 1 Dia | Programa Activitats Culturals | Activitat Club Cultural.

Tuixent i les Trementinaires, als peus del Pedraforca i la Serra del Cadí – 01/06/25 – 8h

Veurem els atractius paisatges del Berguedà i l'Alt Urgell amb els típics pobles de Gósol, Josa del Cadí i Tuixent

Anirem a Tuixent a conèixer l’interessant món de les Trementinaires. I estarem als peus del pedraforca i el Cadí visitant els pobles de Josa i Gósol.

Lloc de trobada:

Sortida en autocar des de Muntaner-Diagonal amb les parades habituals.

  • Dia de sortida

    Diumenge, 01 juny 2025
  • Hora de sortida

    08:00
  • Transport

    Autocar
  • Preu socis

    34€
Destacats de l'Activitat
Itinerari
Preu
Horaris i Punt de Trobada
Condicions

T’agradarà aquesta excursió en grup a Tuixent per…

1- Les imponents vistes de les muntanyes i el cim del Pedraforca, amb la seva forma tan particular.

2- Si us interessa el món de les plantes i en particular les plantes medicinals hi podreu aprofundir en aquesta excursió.

3- Veure els pobles de Tuixent i Josa de Cadí, un dels més bonics de Catalunya.

Dades Importants:

Cal portar el pícnic de casa (o comprar-lo durant l’excursió) i bon calçat esportiu i antilliscant.

Cal tenir en compte que aquesta excursió és a través d’una carretera de muntanya amb diversos revolts.

Caldrà pagar l’entrada al Museu de les Trementinaires durant l’excursió en efectiu. Preu reduït de grup.

No et descuidis de revisar la resta de pestanyes.

Us proposem aquesta interessant excursió on descobrirem l’antic ofici de les dones trementinaires, tot recorrent un dels paisatges més espectaculars de Catalunya als peus del Pedraforca i la Serra del Cadí.

Travessant el Berguedà i la ruta de Maçaners i Gósol, arribarem a Tuixent. Aquest pintoresc poble de cases i carrers de pedra està situat al vessant meridional de la Serra del Cadí ja a la comarca de l’Alt Urgell.

Allà hi visitarem el Museu de Les Trementinaires. Aquestes eren les dones que carregades d’herbes i olis, anaven a peu “guarint i curant tots els mals” de masies i diversos llocs de Catalunya. Tenien un gran saber heretat de generacions per extreure d’aquesta terra aspra les plantes amb propietats medicinals.

La visita del museu també es complementa amb un recorregut pel Jardí Urbà de les Trementinaires situat pels carrers de Tuixent, i el Jardí Botànic on podreu descobrir moltes de les plantes del nostre entorn i conèixer les seves propietats i característiques.

En la ruta d’avui també veurem el poble de Josa de Cadí situat a 1.431 m damunt un petit turó arrodonit anomenat el castell, amb restes d’antigues construccions.

Notes:

Al migdia dinar de pícnic que cal dur de casa (o comprar-lo durant l’excursió).
Entrada Museu Trementinaires: Preu pendent a definir (Pagament directe al lloc en efectiu).
Cal dur un calçat esportiu i antilliscant, protecció solar i aigua.

Cal tenir en compte que aquesta excursió és a través d’una carretera de muntanya amb diversos revolts.

Detalls del preu
El preu inclou

El preu NO inclou
  • Organització, Explicacions i Guiatge pels Professors del Centre Europeu.
  • Transport en Autocar.
  • Assegurança d’Accidents i Assistència Sanitària Bàsica.
Mètode de Pagament
  • Esmorzar: Farem una parada per esmorzar en ruta. 
  • Entrada/Visita al Museu de les Trementinaires  (preu pendent a definir). Pagament en efectiu el dia de l’excursió.
  • Dinar de pícnic que cal dur de casa o comprar-lo durant l’excursió.
Assegurança de Viatge

  • Assistència Bàsica d’Accidents: Les excursions d’un 1 dia no inclouen assegurança de viatge. A Catalunya, en cas d’accident el protocol d’actuació dels guies és l’avís al 112, on el personal d’emergències es farà càrrec de la persona accidentada, i aquesta serà derivada al sistema de salut públic.  

Sortida en autocar des de Muntaner-Diagonal amb les parades habituals.

  • Hora de sortida indicada: 1a parada: Muntaner 213 (entre Diagonal i Londres, vorera del Bar Velòdrom).
  • 5 minuts després, aprox.: 2a parada: València 266 (Parada de bus situada entre Passeig de Gràcia i Rambla de Catalunya, a prop del Metro L3-L4 i Renfe Passeig de Gràcia);
  • 10 minuts després, aprox.: 3a parada: València 460 (Zona Sagrada Família, a la parada del bus situada entre Marina i Lepant, a prop Metro L2-L5 Sagrada Família);

20 minuts després, aprox.: 4a i última parada: Av.Meridiana 388 A la parada del bus situada davant de la “matalasseria” de la cantonada del passeig de Fabra i Puig i molt a prop del Metro L1 i Renfe, Fabra i Puig. ATENCIÓ: No és a l’estació d’autobusos.

Condicions Generals

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • Socis: A les persones sòcies que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 72 hores abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins de les 72 h anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació.
  • No Socis: El pagament NO es reemborsable ni es guarda, excepte en el cas d’una urgència mèdica (cal presentar informe mèdic oficial o certificat d’ingrès hospitalari) i llavors es guardarà l’import en les mateixes condicions que els Socis.
  • Important: Tots els canvis i cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner a info@centroeuropeo.com. 
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació