El Monestir de Sant Benet – El Parc i Llac de l’Agulla – Manresa – El Bages
Sant Benet és un projecte cultural i de lleure d’una gran singularitat. En un entorn natural a la comarca del Bages, trobem un conjunt monumental centrat pel mil·lenari monestir. Farem una visita que inclou dos itineraris, el medieval i el modernista a través d’un nou concepte museològic amb un muntatge d’audiovisuals. Una visita cultural molt interessant que recomanem especialment a totes les persones que encara no ho coneixen.
A la part medieval del Monestir de Sant Benet, hi destaca especialment l’església romànica, construïda entre els s. XII i XIII, el magnífic claustre i el celler. La part modernista està localitzada en el mateix conjunt, concretament en la part que va ser la residència del pintor modernista Ramon Casas, i que ocupava antigues sales del monestir. Veurem algunes peces de col·lecció de la família i projeccions d’alguns dels seus quadres més coneguts.
Tot seguit anirem a la ciutat de Manresa, on deixarem temps lliure per dinar o passejar pel Passeig de Pere III, els entorns del nucli històric o al voltant de la Seu gòtica. I a la tarda ens desplaçarem a veure el singular Estany de l’Agulla de Manresa, atractiu i pintoresc llac, que té unes magnífiques vistes de Montserrat. Envolta el llac un bonic parc que acull més de 600 arbres de 20 espècies diferents.
NOTES:
- Al migdia, temps lliure a Manresa per dinar, podeu reservar algun restaurant o portar el dinar de picnic.
- Entrada i visita al Món Sant Benet 15 € (pagament al lloc).