Natura pel Camí de Can Borrell
Després de conèixer els boscos de la Floresta, ens traslladem a Sant Cugat per seguir descobrint la Collserola més vallesana! Aquest cop, recorrerem els boscos que acompanyen la Riera de Sant Medir i el Camí de Can Borrell!
Descripció: seguim perseguint el caràcter mediterrani de Collserola, i aquest cop ho fem des de Sant Cugat del Vallès! Farem una ruta de natura per les pistes que condueixen cap el reconegut Pi d’en Xandri, arbre monumental i tot un símbol de la preservació ambiental.
Des de l’estació de FGC, iniciarem un recorregut circular que ens portarà per una pista que va resseguint la Riera de Sant Medir fins arribar a la Masia de Can Borrell. Tot seguit, prendrem un corriol que s’enfila en direcció del Turó de la Torre Negra, trobarem algunes fonts i veurem com el sotabosc es torna més espès. A mesura que el bosc es vagi obrint, els pins guanyaran terreny i progressivament anirem sortint del Parc Natural fins que notem la rebuda dels meus primers carrers. Tancarem la sortida a la mateixa estació de FGC de Sant Cugat.
Es preveu finalitzar la caminada sobre les 13h aprox. Aquesta hora és orientativa, podria variar en funció del ritme del grup/imprevistos, recordeu portar aigua i pica-pica energètic.
Itinerari de la caminata:
Estació FGC Sant Cugat – Pi d’en Xandri – Can Borrell – Estació FGC Sant Cugat
Accés:
FGC des de Plaça Catalunya, Gràcia, Provença… amb les línies S1, S2, S5, S6 i S7.
Dades tècniques:
- Ruta circular
- Longitud total: 9km
- Desnivells: + 178m (pujada) / -178m (baixada)
- Tipus camí: pista forestal i corriol
- Durada total (sense parades): 2h
- Nivell exigència: ◉◉◉◎◎ (moderat)**
- Nivell esforç: ◉◉◉◎◎ (moderat)
- Nivell dificultat: ◉◉◎◎◎ (baix-moderat)
** Catalogat d’aquesta manera degut a l’extensió total, però es tracta d’una ruta agradable amb algun tram de pujada
Equipament i preparació de la sortida:
- Hidratació: cal portar un mínim de 1.5l d’aigua
- Alimentació: cal portar pica-pica energètic per si cal un reforç durant la caminada (fruita natural, fruits secs sense tractar, barretes energètiques)
- Equipament:
- Calçat específic de muntanya
- Ulleres de sol i barret
- Roba d’abric: per fer front a possibles canvis de temps.
- Impermeable/capelina: per fer fronts a possibles precipitacions.
- Motxilla i roba còmode (samarreta i pantaló de trekking o esportiu)
- Bastons de tresc: poden ser recomanables per acompanyar la marxa.
Títols i tarifes:
- Viatge en FGC Barcelona – Sant Cugat: bitllet corresponent a una zona. Per tant, es pot utilitzar la T-casual d’una zona.