Tornar Reservar
PDF
Cicle Història: Els Càtars

Cicle Història: Els Càtars – La Croada contra els Càtars – 20/01/26 – 17h

Sessió 2 del Cicle d'Història sobre els Càtars: La Guerra d’Occitània i la croada contra els càtars (s.XIII) a la Sala d'Actes de la Casa Golferichs

Cicle Història: Els Càtars – La Croada contra els Càtars – 20/01/26 – 17h

Cicle Història: Els Càtars – La Croada contra els Càtars – 20/01/26 – 17h

Sessió 2 del Cicle d'Història sobre els Càtars: La Guerra d’Occitània i la croada contra els càtars (s.XIII) a la Sala d'Actes de la Casa Golferichs
Visites Guiades i Museus
Història
Activitat oberta. No ets soci?
  • image description Dates del viatge

    Dimarts, 20 gener 2026

  • image description Durada

    Tarda-Vespre

  • image description Hora de sortida

    17:00

  • image description Idioma

    Català

  • image description Preu

    16€

  • image description Ocupació

    Inscripcions obertes

  • image description Lloc de trobada

    A la Sala d’Actes de la Casa Golferichs, Granvia 491

  • image description Què trobarem

    La història continua amb La Guerra d’Occitània i la croada contra els càtars (s.XIII) a la Sala d'Actes de la Casa Golferichs

Resum del viatge

Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals

Tarda-Vespre

Cicle Història: Els Càtars
Visites Guiades i Museus | Programa Activitats Culturals | Activitat oberta.

Cicle Història: Els Càtars – La Croada contra els Càtars – 20/01/26 – 17h

Sessió 2 del Cicle d'Història sobre els Càtars: La Guerra d’Occitània i la croada contra els càtars (s.XIII) a la Sala d'Actes de la Casa Golferichs

La història continua amb La Guerra d’Occitània i la croada contra els càtars (s.XIII) a la Sala d'Actes de la Casa Golferichs

Lloc de trobada:

A la Sala d’Actes de la Casa Golferichs, Granvia 491

  • Dia de sortida

    Dimarts, 20 gener 2026
  • Hora de sortida

    17:00
  • Transport

  • Preu socis

    16€
Destacats de l'Activitat
Programa
Preu
Horaris i Punt de Trobada
Altres Sessions
Condicions

Cicle d’Història: Els Càtars a la Casa Golferichs

T’agrada la història? Vols gaudir encara més els Viatges Culturals?

 

Aquest cicle sobre els Càtars està dissenyat per a tu i totes les persones amants de la història! T’ajudaran a profunditzar en el coneixement sobre els Càtars de forma amena i accessible. Es realitzarà en una còmode i confortable aula de la Casa Golferichs amb el suport d’audiovisuals. El cicle està configurat en dues sessions que es complementen; en la primera tractarem l’inici del Catarisme i l’Occitània medieval (s.XI) i en la segona La Guerra d’Occitània i la Croada contra els Càtars (S.XII). Cal apuntar-se de forma individual a cada sessió.

 

Les sessions estaran dirigides pel nostre professor expert i guia d’història Adrià Mainar, amfitrió dels “Dimarts Històrics del Centre Europeu” i guia expert en els nombrosos Viatges d’Història que organitza el Centre al llarg de l’any a l’Occitania.

 

La cèntrica ubicació de l’espai i l’horari (17h), ens permetrà conversar i gaudir d’un vespre amb bona companyia de Sòcies, Socis i amistats del Centre. Vine a l’afterwork històric del Centre!

 

Viatges relacionats amb els Càtars i el Catarisme del Centre Europeu

 

Promoció Especial Descoberta Centre Europeu:

Pensem que el Cicle d’Història és una excel·lent ocasió per gaudir de la divulgació cultural que ofereix el Centre. Les sessions són obertes a persones No Sòcies; una immillorable forma de participar i conèixer el tarannà del Centre Europeu.

Per aquest motiu si no ets sòcia i t’apuntes a les dues sessions del Cicle d’Història, gaudiràs d’un descompte de 20 € (no pagaràs el suplement de No Socis) a qualsevol dels viatges a dalt esmentats.

Cicle Història Els Càtars:  La Guerra d’Occitània i la Croada contra els càtars (s.XIII) – Sessió 2

L’any 1209 el papa Innocenci III proclamà una croada contra els “bons homes”, la primera que es convocava contra cristians considerats heretges. Senyors i cavallers del nord de França acudiren a la crida, ambiciosos de botí i terres. Els comtes occitans, davant la intervenció de l’Església i els francesos sobre llurs dominis, combateren els croats però foren derrotats. La Inquisició implantà llavors un règim de terror per erradicar l’heretgia. La caiguda dels darrers castells “càtars” marcà la fi de la influència catalana sobre el Llenguadoc i la incorporació dels comtats occitans als dominis del rei de França.

Al final de l’exposició hi haurà torn obert de preguntes i debat amb el Professor.

Foto d'un Viatge al País Càtar amb el Centre Europeu
Foto d'un Viatge al País Càtar amb el Centre Europeu
Detalls del preu
El preu inclou
  • Entrada a la Sala d’Actes Casa Golferichs
  • Participació a la Sessió 1 del Cicle d’Història Els Càtars amb explicacions dels Guies d’Història

El preu NO inclou
Mètode de Pagament

Pagaments: Per poder garantir la plaça, un cop confirmada la reserva, cal fer a continuació el pagament corresponent de l’excursió o sortida o la bestreta (Paga i senyal) d’un viatge. No és possible guardar places d’excursions i viatges, si no s’ha fet el pagament corresponent. Es pot pagar online amb targeta, també per transferència bancària, o directament a les nostres oficines.

  • Excursions d’1 dia en autocar: un cop efectuada la inscripció i confirmada la mateixa, es procedirà, tot seguit, a pagar la totalitat de l’import de l’excursió en un termini màxim de 4 dies. Aquest import haurà d’estar sempre pagat abans de la sortida.

Es pot pagar online amb targeta via l’enllaç de pagament a la confirmació de reserva, també per transferència bancària, o directament a les nostres oficines.

  • Pagament online amb VISA / MASTERCARD: Amb la inscripció online rebràs una confirmació de reserva amb un enllaç de pagament segur. Seràs re-dirigit a una pàgina segura de pagaments online de CaixaBank. Tingues la targeta i el telèfon mòbil preparats al teu costat. Recorda que es possible que el teu banc t’envií un Codi de Seguretat al teu mòbil per poder completar el pagament.
  • Pagaments per Transferència: TITULAR: Viatges Culturals Centre Europeu SL
  • Consulta els números IBAN. Clica aquí: Pagaments per Banc
  • Nota: Les bestretes (paga i senyal) de reserva dels viatges no son reemborsables. Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives. Clica aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

Assegurança de Viatge

  • Assistència Bàsica d’Accidents: Les excursions d’un 1 dia no inclouen assegurança de viatge. A Catalunya, en cas d’accident el protocol d’actuació dels guies és l’avís al 112, on el personal d’emergències es farà càrrec de la persona accidentada, i aquesta serà derivada al sistema de salut públic.  
  • Assegurances en els viatges: En tots els nostres viatges de més d’un dia, hem inclòs en el preu una assegurança de viatge que cobreix l’assistència hospitalària de malalties, caigudes i altres possibles incidències produïdes durant el viatge i per tant no cal tenir cap preocupació al respecte. Aquesta assegurança no inclou les possibles despeses de cancel·lació produïdes abans del viatge. Recomanem contractar l’assegurança extra de cancel·lació per evitar problemes en cas de malalties familiars, accidents personals, caigudes o altres possibles incidències produïdes en el periode anterior a la sortida d’un viatge.

Hora i Punt de Trobada:

 

17h – A la Sala d’Actes de la Casa Golferichs

Gran Via de les Corts Catalanes, 491, L’Eixample, 08015 Barcelona – Metro L1 – Rocafort

Condicions Generals

Les Condicions Generals són les reglamentàriament vigents segons la normativa de viatges combinats de la Generalitat de Catalunya. La inscripció, ja sigui personal, per internet, per telèfon o per altres mitjans, implica la plena acceptació de tots i cadascun dels apartats d’aquesta informació i dels programes detallats i normatives de cada viatge o sortida. Consulta les condicions aquí: Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

-EXCURSIONS i SORTIDES  (1 dia):

L’import pagat de les excursions d’un dia no és reemborsable.

  • A les persones que hagin pagat una excursió, visita cultural o activitat d’1 dia i la cancel·lin per causa justificada fins a 7 dies abans de la mateixa, se’ls guardarà l’import durant 1 any per a fer una altra sortida o excursió similar. El pagament NO es reemborsable. Les cancel·lacions produïdes dins dels 7 dies anteriors o bé la no presentació a l’hora de sortida no donen dret a cap devolució o reemborsament, qualsevol que sigui el motiu. Els espectacles, concerts, restaurants i determinades visites exclusives, poden tenir condicions especials de cancel·lació que s’indicaran al programa corresponent.
  • Important: Totes les cancel·lacions hauran de fer-se sempre per escrit en dia feiner al E-mail info@centroeuropeo.com. Els canvis o noves inscripcions s’han de sol.licitar unicament per la pàgina web, i no per E-mail.
  • Més informació: clica aquí Condicions Generals de Reserva i Cancel·lació

 

Cicle Història: Els Càtars
13 gener 2026
Cicle Història: Els Càtars – L’Inici del Catarisme – 13/01/26 – 17h
Saber-ne més
Cicle Història: Els Càtars
20 gener 2026
Cicle Història: Els Càtars – La Croada contra els Càtars – 20/01/26 – 17h
Saber-ne més