Des dels inicis del Centre Europeu de Barcelona, hem estat pioners a fer sortides pels diversos barris de la ciutat de Barcelona. Hem posat en valor la història i el patrimoni de tots els espais, carrers i places d’una ciutat molt diversa i interessant.
Aquest cicle de visites les oferim els diumenges o dijous al matí i van acompanyades pel nostre guia expert en història, l’Oleguer Biete.
Ens centrem en els petits barris, per veure en detall els seus elements més interessants i expliquem a fons la seva història.
Descripció: El barri del Clot és ple d’història i memòria, ja que es tracta d’un dels nuclis més antics del Districte de Sant Martí. Abans d’annexionar-se a Barcelona, era un territori amb un fort caràcter rural, ric en horts i molins que es disposaven a prop del Rec Comtal. Això es va mantenir fins al segle XIX, quan s’hi van instal·lar les primeres farineres, seguides per indústries tèxtils, adoberies, bòbiles, etc. i la població va anar creixent ràpidament, moment en el qual es decideix també fer un Ajuntament al centre de la població.
Durant el nostre recorregut anirem descobrint el patrimoni que ens queda d’aquest passat i com ha anat evolucionant fins al dia d’avui, mentre caminem entre els carrers del barri. Podrem veure les cases de planta baixa i pis construïdes per als treballadors i menestrals, la plaça del mercat, el parc del Clot amb restes del passat industrial i ferroviari … etc
NOTES:
- Lloguer de radioguies 2 € (Import que els guies recolliran al lloc.)